Sērfotājiem no Latvijas Ēģiptē nepatīkams starpgadījums


Kādai burātāju kompānijai no Latvijas ceļojuma organizētāji ceļojumam papildus organizēja arī vilšanos – Ēģiptes sērfotāju mekā Dahabā rezervētajā četru zvaigžņu viesnīcā pakalpojumi atbilda labi ja divām nožēlojamām zvaigznītēm.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs atzīst, ka ar tūrismu saistīto sūdzību ir samērā maz – pērn no 1000 sūdzībām bijušas aptuveni 15 sūdzības. Tas skaidrojams galvenokārt ar pakalpojuma specifiku. Tā saņēmēji visbiežāk sūdzas post factum – kad atgriezušies Latvijā. Centra vadītāja Baiba Vītoliņa atzīst, ka iestādes spēkos nav aizbraukt uz karstajām zemēm, lai veiktu ekspertīzi, cik metrus no jūras atrodas tūrista noīrētais bungalo.

Šoreiz organizatoru neizdarības dēļ zināmas mieles pēc ceļojuma palikušas vairākiem vindsērfinga entuziastiem un viņu ģimenēm. Uzņēmējs Aldis Āķis atminas, ka pirmajā brīdī vilšanās bija milzīga – maza būdiņa ar tik niecīgu numuru, ka bērna ratiņus varēja ievest tikai saliktā veidā. Ledusskapja, kur dzesēt pienu, nav, televizora nav. Savukārt maksa paņemta kā par normālu viesnīcu – 380 lati no personas par septiņām dienām. Par laimi lieliskie, burāšanai labvēlīgie laika apstākļi novembra otrajā pusē vismaz morāli burātājiem kompensēja piedāvātās mītnes vietas neērtības.

To, kurā ceļojuma organizācijas posmā radusies kļūme, ir grūti pateikt. Piedāvājumu tieši sērfotājiem izstrādāja tūrisma firma Domina travel, savukārt kā starpnieks braucēju komandas nokomplektēšanā darbojās firmas Buru sports cilvēki.

Grupas vadītājs Jānis Preiss apgalvo, ka pasūtītas bija četras zvaigznes, nevis smieklīgās būdas, savukārt tūrisma firmas direktore Ketija Fogele skaidro, ka sērfotāju pārstāvji prasījuši "kaut ko lētāku", un viesnīca Coralia Club Dahab spējusi piedāvāt ekonomisko klasi. Acīmredzot tikai četru zvaigžņu pakalpojuma pircēji nebija informēti, ka saņems kaut ko lētāku. Kad Dahabas viesnīcā izvērties konflikts, daži latviešu ceļotāji tika pie labākiem apartamentiem, taču ne visi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs skaidro, ka Latvijas tūrisma firmas bieži vien grēko, neslēdzot individuālus līgumus ar katru klientu. Arī šajā gadījumā Domina travel parakstījusi līgumus tikai ar brauciena organizētājiem. K. Fogele paskaidro – tāpēc, ka no grupas neviens neatnāca.

Savukārt A. Āķis atzīst, ka uzticējies Buru sporta vīriem. Vienīgais universālais padoms, ko ceļotājiem sniedz patērētāju aizstāvji – pieprasīt un rūpīgi izpētīt līgumus ar ceļojumu tirgotājiem, un, ja sūdzēties, tad darīt to, vēl esot ārzemēs.

2005-11-23 NRA Imants Vīksne