Lasiet vēl


2006-07-24
Jūra, jūra, jūra vilina! [ 44 ]

2005-11-29
Jūrmalas brīvdienas - laiks atpūtai un veselībai

2005-10-27
Citiem zelts - zemē, Inčukalnā - gaisā

2005-10-14
Krāšņums vairo tūristu skaitu

2005-07-21
Lejup pa pašmāju ūdeņiem

2005-07-08
Kad Neptūns no jūras nāk

2005-06-21
Ludzā pie Gulbenes Stāmerienas [ 63 ]

2005-06-17
Apes "Kalnarušķos" atpūtas vietā iekārto tūrisma trasi

2005-05-09
Ventspils pilsētas plānoto notikumu kalendārs no 9.05-15.05.2005

2005-05-02
Ar pirtošanos sākas velotūrisma sezona

2005-04-26
Tūristu uzņēmēji darbam gatavi vienmēr

2005-03-24
Lieldienas baznīcā un dabā

2005-03-16
Kā un kam reklamēt Latviju

2005-03-14
Ventspils pilsētas plānoto notikumu kalendārs no 14. līdz 20. martam

2005-03-11
Saskaņots kompleksa "Baltic Sea Park" skiču projekts [ 2 ]
Cēsīs ar ES Phare finansiālu atbalstu realizēs divus tūrisma projektus

2005-02-08
Laukos tūrismam meklēs trakas idejas [ 1 ]

2005-01-27
Savvaļas zirgus bendē viesi

2005-01-21
Egļukalna iekarošana

2005-01-04
Piedzīvojums. 19 dienās apkārt Latvijai [ 1 ]

2004-12-08
Juris Žagars: Slēpot — tikpat dabiski, kā dzert kafiju [ 2 ]

2004-12-02
Katram jāatrod savs pirtnieks!

2004-11-29
Ziemeļkurzeme starp žogiem [ 1 ]

2004-11-22
Veļu laikā Aizvīķu parkā [ 2 ]

2004-11-09
Kā Japānas imperatora galmā [ 3 ]

2004-11-01
Stopot uz Skaņokalnu! [ 1 ]

2004-10-26
Gaiziņam izvēlas puzuri
Turīgus ārzemniekus vilina lētas medības Latvijā

2004-10-22
Par Latvijas sakoptāko pilsētu kļuvusi Aizkraukle

2004-10-19
Top mākslīgais slēpošanas kalns

2004-10-14
Rudens skati kopā ar Skaistajiem skatiem
Allažu superpagasts
Akmeņu mežs Pokaiņos [ 5 ]

2004-10-13
Pa Baltijas dzintara ceļu

2004-10-07
Nocērt Svētā kalna mežu

2004-10-06
Zemgalē visvairāk lauku labumu – Jelgavas rajonā [ 1 ]

2004-10-04
Prece – padomju šarms tūristiem
Nogaršot Latvijas vīnu

2004-09-28
Latgaliskā eksotika

2004-09-27
Pastaiga pa Latvijas Venēciju

Kā un kam reklamēt Latviju


Latvijas reklāmas klips telekanālā CNN.

Sagatavot izdrukai
Vakar pulksten 15.35 pēc Latvijas laika telekanāls CNN pirmoreiz demonstrēja reklāmas klipu par Latviju, uzsākot mēnesi garu valsts reklāmas kampaņu, kuras laikā 45 sekundes garais klips 57 reizes tiks demonstrēts dažādās CNN programmās.

Neatkarīgā jau rakstījusi, ka klipa pasūtītāja ir Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA), kas izsludināja konkursu par klipa veidošanu, atvēlot tam Ls 20 000 un par translāciju samaksājot 54 000 dolāru. Konkursam pieteicās astoņas reklāmas aģentūras, un tūrisma speciālisti izvēlējās aģentūras Metro Leo Burnett projektu, kas tapis sadarbībā ar režisores Aijas Bley studiju Cuba Studio. Klips tika veidots šā gada ziemā divu mēnešu laikā, kad filmēšana dabā bija apgrūtināta, tāpēc vide stilizēta, izmantojot datorgrafiku. Klipa sākumā redzams saulriets jūrmalā, šampanieša pudele un divi jaunieši, par kuriem titri vēsta, ka šis franču pāris Latvijā ir jau ceturto reizi. Šampanieša šaltis pārvēršas lidmašīnā, kuras ēna slīd pār Rīgas panorāmu, un kadrs fokusējas uz puisi, kurš stāv uz mājas jumta un filmē jūgendstila arhitektūru. Titros viņš nosaukts par nīderlandieti Henriku van der Burgu, kurš Latvijā ir jau trešo reizi. Nākamais Latvijas viesis ir zaļā mežā meditējošs ķīnietis, viņš runā pa mobilo telefonu ar lietišķā uzvalciņā tērptu biznesmeni, kurš mašīnā brauc uz Hansabankas stikla augstceltni un satiek tur darījumu partnerus. Biznesmeņu mapītes aizrauj vējš un baltās papīra lapas pārvēršas baložos, kuri lido pār rudzu lauku, bet tajā ekskursijas vadītāja mēģina saganīt tūristu pulciņu. Klipu noslēdz Latvijas siluets, reklāmas devīze Zeme, kura dzied un diktora teksts, kas ierosina atbraukt uz Latviju un atrast savu iemeslu, kāpēc turp atgriezties. Latvijas televīzijā šis klips būs skatāms 18. martā raidījumā Mans būs mans ar atkārtojumu 24. martā.

Režisore Aija Bley atzīst, ka valsts reklāmas klipa veidošana ir ļoti interesants uzdevums, lai gan pārāk liela brīvība domas lidojumam netika atstāta, jo TAVA reklāmas veidotājiem uzdeva sižetā iekļaut visdažādākās lietas – Latvijas dabu un Rīgas jūgendstila arhitektūru, biznesa iespējas un pilsētas vidi, un autoriem bija jāatrod paņēmiens, kā to visu parādīt 45 sekundēs. Sadarbības partneriem Metro Leo Burnett radās ideja par Latvijas viesiem, kuri šeit atgriežas vairākkārt, un Aija Bley ietērpa šo ideju režisora koncepcijā, klipa pasūtītājiem iesniedzot precīzu sižeta kadrējumu. Režisore uzskata, ka valsti var reklamēt visdažādākajos veidos – gan salkani slavināt, gan "samežģīt kaut ko ļoti konceptuālu", bet viņa izvēlējusies pašironisku piegājienu ar vieglu smaidu par kičīgām lietām. "Nav jau vienmēr jārāda tikai dziesmu svētki vai kādas saldas lietas, bet nākamo Latvijas klipu var taisīt arī tīri intelektuālu".

Pieredze Latvijas tēla reklamēšanā ir arī režisoram Askoldam Saulītim, kurš 2003. gadā veidoja pusstundu garu dokumentālu skatu filmu Zeme, kura dzied un desmit minūšu filmu Rīga – iedvesmas pilsēta; tās tika demonstrētas Eiropas valstu televīzijās pirms Eirovīzijas konkursa Rīgā. Ironiskā kārtā arī toreiz konkurss par šo filmu uzņemšanu tika izsludināts rudenī un filmas tapa ziemā, tāpēc A. Saulītim nācās izmantot arī LTV arhīva materiālus. Režisors uzskata, ka valsts reklamēšanai pats būtiskākais ir noskaidrot, kas ir tie tēli, ar kuriem reklāmā jāstrādā, bet Latvijā tas joprojām nav izlemts un noformulēts, lai gan runas par Latvijas tēla veidošanu un valsts simbola meklēšanu izskan regulāri. "Nupat kādā televīzijas viktorīnā uzzināju, ka Latvijas nacionālais putns ir cielava. Vai to kāds vispār zina? Ik pa laikam ierunājas par Rīgas gaili vai vēl kaut ko, bet ar to nodarbojas tik daudzas un dažādas institūcijas, ka tās nespēj vienoties".

Un vēl viens retorisks jautājums – vai kāds domā arī par to, lai ar dažādām reklāmas kampaņām saaicinātos tūristus Latvijā būtu kur likt?

2005-03-16 NRA Kristīne Matīsa


Travellatvia iesaka


 
Kur atpūsties Latvijā ? Lasiet vēl
Nosaukums:
Paplašinātais meklētājs
Iesakam apmeklēt Skatīt citus

Dienas foto

Dienas foto

Ziņu izsūtīšana

Notikumu kalendārs