Uzzini vairāk !


Latvija

Lasiet vēl


2006-07-24
Jūra, jūra, jūra vilina! [ 44 ]

2005-11-29
Jūrmalas brīvdienas - laiks atpūtai un veselībai

2005-10-27
Citiem zelts - zemē, Inčukalnā - gaisā

2005-10-14
Krāšņums vairo tūristu skaitu

2005-07-21
Lejup pa pašmāju ūdeņiem

2005-07-08
Kad Neptūns no jūras nāk

2005-06-21
Ludzā pie Gulbenes Stāmerienas [ 63 ]

2005-06-17
Apes "Kalnarušķos" atpūtas vietā iekārto tūrisma trasi

2005-05-09
Ventspils pilsētas plānoto notikumu kalendārs no 9.05-15.05.2005

2005-05-02
Ar pirtošanos sākas velotūrisma sezona

2005-04-26
Tūristu uzņēmēji darbam gatavi vienmēr

2005-03-24
Lieldienas baznīcā un dabā

2005-03-16
Kā un kam reklamēt Latviju

2005-03-14
Ventspils pilsētas plānoto notikumu kalendārs no 14. līdz 20. martam

2005-03-11
Saskaņots kompleksa "Baltic Sea Park" skiču projekts [ 2 ]
Cēsīs ar ES Phare finansiālu atbalstu realizēs divus tūrisma projektus

2005-02-08
Laukos tūrismam meklēs trakas idejas [ 1 ]

2005-01-27
Savvaļas zirgus bendē viesi

2005-01-21
Egļukalna iekarošana

2005-01-04
Piedzīvojums. 19 dienās apkārt Latvijai [ 1 ]

2004-12-08
Juris Žagars: Slēpot — tikpat dabiski, kā dzert kafiju [ 2 ]

2004-12-02
Katram jāatrod savs pirtnieks!

2004-11-29
Ziemeļkurzeme starp žogiem [ 1 ]

2004-11-22
Veļu laikā Aizvīķu parkā [ 2 ]

2004-11-09
Kā Japānas imperatora galmā [ 3 ]

2004-11-01
Stopot uz Skaņokalnu! [ 1 ]

2004-10-26
Gaiziņam izvēlas puzuri
Turīgus ārzemniekus vilina lētas medības Latvijā

2004-10-22
Par Latvijas sakoptāko pilsētu kļuvusi Aizkraukle

2004-10-19
Top mākslīgais slēpošanas kalns

2004-10-14
Rudens skati kopā ar Skaistajiem skatiem
Allažu superpagasts
Akmeņu mežs Pokaiņos [ 5 ]

2004-10-13
Pa Baltijas dzintara ceļu

2004-10-07
Nocērt Svētā kalna mežu

2004-10-06
Zemgalē visvairāk lauku labumu – Jelgavas rajonā [ 1 ]

2004-10-04
Prece – padomju šarms tūristiem
Nogaršot Latvijas vīnu

2004-09-28
Latgaliskā eksotika

2004-09-27
Pastaiga pa Latvijas Venēciju

Lejup pa pašmāju ūdeņiem


Ar laivu vai plostu iespējams nobraukt pa ļoti daudzām Latvijas upēm.

Sagatavot izdrukai
Daudzi īsajos vasaras mēnešos cenšas izmantot savus atvaļinājumus maksimāli lietderīgi un traukties uz tālām zemēm piedzīvojumu meklējumos. Taču ne mazāk piedzīvojumiem bagāti ir kaut vai nobraucieni ar laivām vai plostu pa Latvijas upēm.

Līdz pat piecām dienām

Nezinātājs varētu būt pārsteigts, uzzinot, cik daudz ceļojumiem derīgu upju ir Latvijā. Izrādās, ka vairāk nekā 30, turklāt tā saukto braucamo upju netrūkst ne Kurzemē, ne Vidzemē, ne Zemgalē, ne Latgalē. Visiecienītākie maršruti gan saistīti tieši ar Vidzemi, kur atpūtnieki īpaši iecienījuši braucienus pa Gauju, Salacu, Amatu, Braslu, Ogri vai Lielo un Mazo Juglu, taču katrs kurzemnieks jums droši vien apgalvos, ka vislabāk var atpūsties uz Abavas vai Ventas, katrs zemgalietis ieteiks apskatīt kaut daļiņu Lielupes, bet katrs latgalietis zinās teikt, ka Latvijā ceļotājiem nav nekā labāka par pašu likteņupi Daugavu.

Turklāt katrai upei ir vairāki iespējamie maršruti. Piemēram, pa Gauju varat braukt kā no Valmieras līdz Siguldai, tā no Siguldas līdz ietekai jūrā, izvēloties arī citus starta un finiša punktus šajos posmos. Viss atkarīgs no tā, kurš starta un finiša punkts jums ģeogrāfiski ir visizdevīgākais, kā arī no tā, cik dienu braucienā esat nolēmuši doties.

Piemēram, vienas dienas braucienam lielisks maršruts ir Līgatne–Sigulda, kura laikā pa upi nobrauksiet 20 kilometrus. No Cēsīm līdz Siguldai jāveic jau 38 kilometri, kas atpūtas tempā prasīs divas dienas, bet no Valmieras līdz Siguldai jānobrauc 102 kilometri, kas veicami četrās dienās. Uz sportiskāku atpūtu noskaņotajiem tiek ieteikts doties arī piecu dienu ceļojumā no Valmieras līdz Carnikavai, nobraucot pa Gauju 136 kilometrus. Līkumotā, straujā un garā upe ir ļoti labs piemērs tam, kā iespējams lieliski atpūsties un vienlaikus ceļot pa Latvijas ūdeņiem.

Var kopā ar pavadoni

Maršruti izskatās skaisti uz papīra, bet ar avīzi pa upi nebrauksi. Vajadzīga laiva vai plosts un nepieciešams kāds, kurš to nogādā ceļojuma starta vietā. Stabilu un ne tikai piepūšamu laivu iespējams nopirkt, taču tas nav lēts prieks. Ja nebrauc pa upi regulāri un bieži, droši vien labāk ir izvēlēties laivas nomu. Vietas, kur iespējams izīrēt braucamos pa upi, Latvijā saaugušas kā sēnes, un daudzās tiek piedāvāts pilns serviss – ne tikai laivas noma, bet arī tās nogāde starta punktā, papildu inventāra īre un pat pavadoņa pakalpojumi, ja baidāties ceļojumā doties paši uz savu galvu. Pēdējais punkts nav nemaz tik smieklīgs, zinot, ka cilvēki atpūšoties mēdz kļūt stipri vien pārgalvīgi, bet nelaimes brīdī krīt panikā, it īpaši ja līdz paķerta kāda alus kaste, kuras saturs ātri plok...

Laivas iznomāt var dažādas. Aizvien iecienītākas kļūst tā sauktās kanoe laivas – gan divvietīgas, gan trim un četriem cilvēkiem paredzētās. Dodoties, piemēram, vienas dienas braucienā ar šādām laivām no Siguldas līdz Murjāņiem, vajadzēs šķirties attiecīgi no 16, 18 vai 21 lata. Bieži vien cenā iekļauta arī airu un glābšanas vestu noma, kā arī laivu nogādāšana ceļojuma starta punktā.

Arī inventārs

Dažās nomās piedāvā arī 12 cilvēkiem paredzētas kanoe laivas. Ekstrēmāk noskaņotiem ceļotājiem domāts pārvietošanās līdzeklis ir vienvietīga vai divvietīga smaile, taču vairāk uz laisku izklaidi orientētajiem ļautiņiem pieejamas arī vienkāršākas un stabilākas laivas.

Starp citu, netiek noniecinātas arī jaunus kvalitātes rādītājus mūsdienās sasniegušās piepūšamās laivas, kas ir gana izturīgas, lai ar tām dotos braucienā pat pa bīstamu šķēršļu izraibināto un vasarā krietni seklo Gauju. Jautrai desmit cilvēku kompānijai tiek arī piedāvāts noīrēt piepūšamo plostu, kurā par stūrēšanu būs jādomā tikai diviem atpūtniekiem...

Kas attiecas uz inventāra īri, jāzina, ka iespējams izīrēt ne tikai obligāti nepieciešamos airus (atsevišķi īrējot, no 16 līdz 28 latiem par dienu), bet arī airētāja ķiveri (par vienu dienu jāšķiras vidēji no lata, katra nākamā diena izmaksā apmēram 50 santīmus; arī laivas noma par dienu izmaksā lētāk, ja dodaties daudzdienu braucienā), glābšanas vesti (cena līdzīga kā ķiverei), maisu mantu uzglabāšanai sausumā un dažādus kempinga piederumus – tūristu paklājiņu, guļammaisu, telti (apmēram lats dienā par viena cilvēka vietu tajā) un ugunskura katlu. Iespējams tikt pat pie speciāla hidrotērpa (četri lati par pirmo dienu), kā arī laikus pieteikt paredzētās apmešanās vietas – gan kempingus, gan teltsvietas. Izvēle ir plaša un katra vajadzībām un iespējām atbilstoša, tāpēc atliek vien vispirms izraudzīties vēlamo nobrauciena maršrutu un noskaidrot, ko īsti piedāvā vistuvāk tam esošais nomas punkts. Turklāt rīdziniekiem der atcerēties, ka ļoti plaša izvēle ir arī Rīgā, Blaumaņa ielā atrodamajā nomas punktā.

Kas jāzina laivotājam

Nomas inventāra izvēles iespējas

Kajaki – straujūdens kajaki, jūras kajaki, kajaki izklaidei, smailes

Kanoe

Piepūšamās laivas

Airi – kajaku un kanoe airi

Drošības inventārs – vestes, airētāju ķiveres, peldspējas baloni

Laivu aprīkojums un piederumi – sauso mantu maisi, ūdensdrošs iepakojums mobilajiem telefoniem, somas

Kempinga piederumi – teltis, guļammaisi, paklājiņi

Apģērbs – hidrotērpi, neoprēna cimdi, zeķes un apavi, flīsa termoapģērbs, lietus jakas un bikses

Laivu transportēšana

- Labākais veids, kā transportēt kanoe vai kajaku, ir jumta bagāžnieks

- Iespējams iegādāties speciālus klipšus kanoe stiprināšanai, taču tie nav obligāti

- Nepieciešamas divas apmēram trīs metrus garas, spriegojamās strapes un četri neslīdoši gumijas paliktņi (velosipēda riepas gabali vai citas gumijas caurules)

- Paliktņi aizsargās kanoe bortus un novērsīs izslīdēšanu

- Ja bagāžnieka nav, var izlīdzēties ar speciāliem putu blokiem kanoe nostiprināšanai uz auto jumta

- Blokus uzmauc uz kanoe bortiem un liek uz jumta, nospriegojot ar vienu strapi un v veidā atsienot kanoe galus pie auto bamperiem

Laivu materiāls

Izklaides laivas mūsdienās tiek ražotas no dažāda veida plastmasas, lielākoties no lineārā polietilēna

Izšķir trīs šā materiāla priekšrocības salīdzinājumā ar tā priekštečiem:

+ Galvenais ir izturība pret deformējumiem

+ Jaunās laivas nav roku darbs, līdz ar to viena modeļa braucamie tiešām ir absolūti vienādi

+ Modernajām laivām ir zemāka cena

Izšķir arī vairākus mīnusus:

– Polietilēns ir salīdzinoši smags

–Tas ir arī salīdzinoši mīksts materiāls, un skrāpējumu švīkas tajā ir dziļas

– Tehnoloģijas dēļ polietilēna laivas veido ar lieliem noapaļojuma rādiusiem, apjomīgiem galiem un ir grūti izgatavot smalkākas lietas

– Polietilēnam neko nevar pielīmēt, tādēļ jebkādi uzlabojumi šādām laivām jāpērk no ražotāja, kurš ir paredzējis dažādus stiprinājumu variantus.

2005-07-21 NRA Romualds Šahs


Travellatvia iesaka


 
Kur atpūsties Latvijā ? Lasiet vēl
Nosaukums:
Paplašinātais meklētājs
Iesakam apmeklēt Skatīt citus

Dienas foto

Dienas foto

Ziņu izsūtīšana

Notikumu kalendārs