Uzzini vairāk !


Latvija

Lasiet vēl


2006-08-15
Ceļojums pa Tunisiju - Āfrikas pērli [ 3 ]

2006-08-07
Ceļojums pa Tunisiju - Āfrikas pērli [ 2 ]

2006-08-03
Ceļojums - laiks, kas pieder vienīgi mums

2006-06-29
Ceļojums pa klasisko Ķīnu

2006-06-16
Tūrismā sāncenšu netrūkst

2006-06-14
Ceļojums pa klasisko Ķīnu

2006-06-07
Turciju iecienījuši ceļotāji no Alūksnes rajona [ 1 ]

2006-05-08
Lielais Meksikas ceļojums

2006-04-05
Malta - Vidusjūras pērle starp Eiropu un Āfriku [ 1 ]

2006-03-08
Apciemo mūžīgā pavasara salas

2006-03-02
Senā ķeltu zeme - Īrija [ 2 ]

2006-02-15
Šrilanka - mūžīgās vasaras valsts

2006-02-09
Vidzeme „Balttour 2006” izstādē startē ar visu laiku plašāko piedāvājumu

2006-02-02
Krētas sala - Eiropas civilizācijas šūpulis [ 1 ]

2006-01-19
Saldi mutēm, saldi ausīm

2006-01-17
Satiekas Kanādas krāšņajā rudenī [ 1 ]

2006-01-10
Jaunzēlandes un Austrālijas pārsteigumi [ 2 ]

2006-01-05
Ziemā — uz ziemeļiem, uz Oslo

2006-01-04
Jaunzēlandes un Austrālijas pārsteigumi

2005-12-30
Jaunzēlandes pārsteigumi

2005-12-29
Banka, Tualete, Aptieka un Skola
Pilsētas olimpiskā renesanse

2005-12-22
7000 km pa tievāko un garāko zemi
Divdesmit ideju Singapūrai
Sanktpēterburgas dārgumi

2005-12-15
Aulēkšiem ne, vajag ar pietāti
XXI gadsimtā modē ir on–line

2005-12-08
Marrākeša atver vārtus pasaulei

2005-12-01
Pekina ļaujas pārmaiņu vējiem [ 1 ]

2005-11-24
Klintīs ieskautā sirds [ 2 ]

2005-11-23
Sērfotājiem no Latvijas Ēģiptē nepatīkams starpgadījums

2005-11-16
Gulbenieši Turcijā ļaujas ekstremālām izklaidēm

2005-11-10
Tas tik ir pārsteigums — Gvatemala!
Minhenē ir ne tikai muzeji

2005-11-07
Latvijas neizmantotās iespējas tūristu pievilināšanā
Grib kā spāņi dzīvot dzīvespriecīgi, nevis žēloties [ 1 ]

2005-11-03
Dienvidnieku mentalitāte Sofijā
Ceļojums uz vispatiesāko Ķīnu

2005-10-31
Venēcija ir renesanses un mūsdienu mākslas meka [ 2 ]

2005-10-27
Melnkalne piedāvā alternatīvu Rivjērai

Kamēr tilti vēl nav uzcelti


Prāmis, kas reiz kursēja starp Dāniju un Zviedriju, tagad savieno Latviju un igauņu Sāmsalu.

Sagatavot izdrukai
Par to, ka sāmsalieši senos laikos ar slēpēm un ragavām pāri jūrai pie Kolkas lībiešu meitām braukuši un reizēm pie viņām arī palikuši, liecina Ziemeļkurzemes piekrastē sastopamie, nu jau pārlatviskotie igauņu uzvārdi. Vasarās sābri ieradušies laivās, jo kaimiņzemes krasts te labā laikā pat ar neapbruņotu aci no kādas augstākas vietas saskatāms. Nerunājot jau par abu tautu zvejniekiem, kurus vētra trenkājusi gan uz Sāmsalas, gan Kūremā (Kurzemes) pusi.

Taču laiki mainās, un tagad mēs pie kaimiņiem un viņi pie mums var nokļūt ar ērtībām kaut vai vairākas reizes nedēļā no agra pavasara līdz vēlam rudenim — kopš 18.maija starp Ventspili un Sāremā ostu Mintu kursē prāmis Scania, kas vienā reizē var paņemt līdz 328 pasažieriem un ap 30 automašīnu. Kolkā tas gan nepiestāj, stūrē taisnā ceļā uz Mintu, pa ceļam dodot iespēju ieraudzīt trīs Latvijas un vienu Igaunijas bāku un no Kurzemes krasta attālinoties tikai 5—8 jūdzes.

Prāmis ir salīdzinoši neliels, stāsta tā kapteinis Jiri Vīrets, tikai 74,5 metrus garš un 16,6 metrus plats, ar sešiem klājiem, no kuriem trīs tiek piedāvāti pasažieriem. Tas būvēts 1971.gadā Dānijā un izmantots pasažieru satiksmei uz Zviedriju, vienlaikus vedot pat līdz 600 cilvēku. Kad starp abām valstīm uzbūvēts tilts, prāmi 1999.gadā iegādājusies igauņu firma Saaremaa Laevakompanii (SLK), norīkojot kursēt savās iekšzemes līnijās.

Paaugstinoties pārvadāšanas drošības un ērtību prasībām, prāmis modernizēts, tāpēc samazinājies pasažieru un autotransporta vietu skaits, toties tagad četras stundas ilgajā ceļā tiek piedāvāts izmantot ērtos un daudzfunkcionālos aviācijas tipa krēslus, bet ģimenēm un draugu grupām laiku īsināt bārā un restorānā. Tiek piedāvāta arī izklaides programma, tā dažādosies atkarībā no pasažieru pieprasījuma un sastāva, apgalvo kapteinis.

Braucēju vēlmes ņems vērā, arī piedāvājot ēdienus un dzērienus, maltītes gatavo gan Latvijas, gan Igaunijas pavāri, dzērienu izvēle — internacionāla, pagaidām vēl neesot noorganizēts tikai Latvijas alus.

No 22 Igaunijā komplektētās Scania apkalpes locekļiem aptuveni puse ir apkalpojošais personāls, pārsvarā sievietes. Kontaktēšanās iespējama igauņu, krievu un angļu mēlē, taču neēdis un neapčubināts nepalikšot arī neviens tikai latviski runājošais, jo daži to jau daļēji protot, citiem mācīšanās vēl priekšā, stāsta kapteinis. Naudu vajadzības gadījumā Igaunijas kronās, latos vai eiro var samainīt tieši uz kuģa.

SLK mārketinga direktore Anu Lompa prognozē, ka jaunatklāto līniju tālākceļošanai drīzumā sāks izmantot arī Igaunijā iebraukušie skandināvi, savukārt uz turieni caur Latviju brauks lietuvieši un poļi, tāpēc nāksies ieviest pakalpojumus arī šo tautu gaumē.

Lai arī kuģis kursē netālu no krasta, neparedzētiem gadījumiem ir divi glābšanas plosti, kuri katrs var uzņemt 126 pasažierus, trīs kuģa laivas un ātrgaitas kuteris, bet sevišķos gadījumos iespējama atsevišķu pasažieru evakuācija ar helikopteru.

Brauciens ar prāmi varētu būt izdevīgs arī tiem, kas vēlas nokļūt Helsinkos vai Stokholmā, jo no Kuresāres, kas nav tālu no Mintu, uz turieni kursē lidmašīnas. Savukārt no citas nelielas ostas Romasāres ar kuģīti Aegna (70 pasažieru vietu) var nokļūt Roņu salā.

Biļetes cena vienam pieaugušajam iepazīšanās laikā (līdz 19.jūnijam) vienā virzienā ir Ls 11, turp un atpakaļ — Ls 18, bērniem (11—17 gadi) — Ls 6,50 un 10. Karstākajā sezonā no 20.jūnija līdz 31.augustam biļetes sadārdzināsies attiecīgi līdz Ls 12 un 19, bērniem — Ls 8 un 13. Jaunākiem bērniem ceļš par brīvu. Īpašas atlaides tiek piedāvātas ģimenei: diviem pieaugušajiem kopā ar bērniem un automobili — iepazīšanās laikā turp un atpakaļ tikai par Ls 56, sezonā — Ls 69. Vieglās automašīnas (garums līdz 5 m) pārvešana abos virzienos maksā 27 latus.

Ceļš līdz Kuresārei: laiks un nauda

Ar prāmi no Ventspils

(4 reizes nedēļā)

Ar auto no Rīgas līdz Ventspilij 2 h 15 min

Iekāpšana 30 min

Prāmja brauciens 4 h

No Mintu ostas līdz Kuresārei 30 min

Kopējais laiks 7 h 15 min

Cena 1 pasažierim vienā virzienā Ls 11 (līdz 19.VI)

Cena vieglajam auto vienā virzienā Ls 56 (līdz 19.VI)

Plus degviela auto (Rīga—Kuresāre — 250 km)

Ar prāmi no Virtsu

(vasaras sezonā ik pēc stundas)

Ar auto no Rīgas līdz Virtsu 4 h

Iekāpšana 30 min

Prāmja brauciens 30 min

No Kuivatsu līdz Kuresārei 1 h

Kopējais laiks 6 h

Cena 1 pasažierim vienā virzienā 35 EEK / Ls 1,60

Cena vieglajam auto vienā virzienā 70 EEK / Ls 3,20

Plus degviela auto (Rīga—Kuresāre — 340 km)

2005-05-26 Diena Jānis Trops


Travellatvia iesaka


Īpašie piedāvājumi Skatīt citus
Iesakam apmeklēt Skatīt citus

Dienas foto

Dienas foto

Ziņu izsūtīšana