Uzzini vairāk !


Eiropa

Lasiet vēl


2006-08-15
Ceļojums pa Tunisiju - Āfrikas pērli [ 3 ]

2006-08-07
Ceļojums pa Tunisiju - Āfrikas pērli [ 2 ]

2006-08-03
Ceļojums - laiks, kas pieder vienīgi mums

2006-06-29
Ceļojums pa klasisko Ķīnu

2006-06-16
Tūrismā sāncenšu netrūkst

2006-06-14
Ceļojums pa klasisko Ķīnu

2006-06-07
Turciju iecienījuši ceļotāji no Alūksnes rajona [ 1 ]

2006-05-08
Lielais Meksikas ceļojums

2006-04-05
Malta - Vidusjūras pērle starp Eiropu un Āfriku [ 1 ]

2006-03-08
Apciemo mūžīgā pavasara salas

2006-03-02
Senā ķeltu zeme - Īrija [ 2 ]

2006-02-15
Šrilanka - mūžīgās vasaras valsts

2006-02-09
Vidzeme „Balttour 2006” izstādē startē ar visu laiku plašāko piedāvājumu

2006-02-02
Krētas sala - Eiropas civilizācijas šūpulis [ 1 ]

2006-01-19
Saldi mutēm, saldi ausīm

2006-01-17
Satiekas Kanādas krāšņajā rudenī [ 1 ]

2006-01-10
Jaunzēlandes un Austrālijas pārsteigumi [ 2 ]

2006-01-05
Ziemā — uz ziemeļiem, uz Oslo

2006-01-04
Jaunzēlandes un Austrālijas pārsteigumi

2005-12-30
Jaunzēlandes pārsteigumi

2005-12-29
Banka, Tualete, Aptieka un Skola
Pilsētas olimpiskā renesanse

2005-12-22
7000 km pa tievāko un garāko zemi
Divdesmit ideju Singapūrai
Sanktpēterburgas dārgumi

2005-12-15
Aulēkšiem ne, vajag ar pietāti
XXI gadsimtā modē ir on–line

2005-12-08
Marrākeša atver vārtus pasaulei

2005-12-01
Pekina ļaujas pārmaiņu vējiem [ 1 ]

2005-11-24
Klintīs ieskautā sirds [ 2 ]

2005-11-23
Sērfotājiem no Latvijas Ēģiptē nepatīkams starpgadījums

2005-11-16
Gulbenieši Turcijā ļaujas ekstremālām izklaidēm

2005-11-10
Tas tik ir pārsteigums — Gvatemala!
Minhenē ir ne tikai muzeji

2005-11-07
Latvijas neizmantotās iespējas tūristu pievilināšanā
Grib kā spāņi dzīvot dzīvespriecīgi, nevis žēloties [ 1 ]

2005-11-03
Dienvidnieku mentalitāte Sofijā
Ceļojums uz vispatiesāko Ķīnu

2005-10-31
Venēcija ir renesanses un mūsdienu mākslas meka [ 2 ]

2005-10-27
Melnkalne piedāvā alternatīvu Rivjērai

Šiks minimālisms Vidusjūrā


Starp franču un itāliešu Rivjēras pilsētām sācis kursēt tā dēvētais lētais kruīzu kuģis.

Sagatavot izdrukai
Kad Eiropā nāks ziema, easyCruiseOne pārcelsies uz Karību jūras salām, lai nākamajā pavasarī atkal atgrieztos.

Blakus uzspodrinātām un slaikām bagātnieku jahtām Azūra krastā easyCruiseOne izskatās kā vannā ielaista resna oranža gumijas pīle. Par īpaši glītu to nenosauksi, taču kuģim ir cita pievilcība — tas kopš maija regulāri grozās pa zeltaino Francijas un Itālijas Rivjēru. Šis lētais kruīza kuģis, kura ideja pieder "sērijveida uzņēmējam" Steliosam Hadži–Iannou, arī lētās aviosabiedrības EasyJet dibinātājam, piektdienās iziet no Nicas, sestdien viesojas Kannās, svētdien — Sentropezā, pirmdien — Montekarlo. Pēc tam šī "pīle" aiztraucas uz Dženovu (otrdienā), Portifīno (otrdienā) un Impēriju (trešdienā). Un katru nākamo nedēļu šis maršruts atkārtojas.

Jau savā nosaukumā minēto vārdu "viegli" easyCruise attiecina arī uz ceļojumu plānošanu — kuģotājiem nav obligāti jāiežņaudzas nedēļas vai divu garā kruīzā, katrs var individuāli plānot, kur kāpt iekšā un kur ārā. Vienīgais noteikums — uz kuģa jāpavada vismaz divas naktis.

No citiem kruīza kuģiem, kas ostās piestāj agros rītos, easyCruiseOne atšķiras arī ar to, ka pietauvojas ap pusdienlaiku un paliek tur līdz nākamās dienas rītam, ļaujot ceļotājiem paspēt doties ekskursijās, pavadīt laiku pludmalē un, ja ir vēlēšanās, izbaudīt arī naktsdzīvi.

Vēl viena atšķirība, iespējams, pati galvenā — Easy nav "viss iekļauts cenā" politikas. Iespējams, tas nebūt nešķitīs pievilcīgi atpūtniekiem, kas uzreiz samaksā par visiem pakalpojumiem, jo uz oranžā peldlīdzekļa atsevišķi jāmaksā par katru maltīti, pat ikdienišķu istabas uzkopšanu, ja vien ir tāda vēlēšanās. Pamatcenā iekļauta tikai maksa par gultasvietu un transportēšana no vienas ostas uz otru.

Labā ziņa — cenas ir daudz zemākas nekā uz vairākuma citu kruīzu kuģu, jo Easy balstās uz ceļojumu rezervēšanu internetā, nevis ceļojumu aģentu pakalpojumiem. Vieta kajītē divām personām maksā no 50 eiro par nakti, lai gan cenas svārstās atkarībā no sezonas. Maijā Kannu kinofestivāla laikā, kad Francijas Rivjēras viesnīcas bija pārpildītas un pat sliktas naktsmītnes maksāja nepieklājīgi dārgi, arī lētais kuģis kļuva dārgāks — par četrām naktīm bija jāmaksā 400 eiro.

Cenā nav iekļauti transfēri no lidostām uz ostām. Piemēram, no Nicas lidostas līdz ostai kursē sabiedriskais autobuss, biļete maksā nepilnus piecus eiro.

Kopmītes stils

Koši oranžas glābšanas vestes krāsā izcelto kuģi, uz kura sāniem lieliem burtiem uzrakstīta firmas interneta adrese, Nicas ostā, kas atrodas uz austrumiem no vecpilsētas, nevar nepamanīt. Tas būvēts 90.gados un savu kalpošanu sāka kā Renaissance II. Pērn to pilnībā rekonstruēja, bijušo luksusa klases liellaivu pieskaņojot masu patēriņam. Tagad uz tā ir reģistratūra, neliels lielveikals un sauļošanās klājs ar karsto burbuļvannu. Baseina gan nav. Uz 3.klāja ir kafetērija, uz 4.klāja — sporta bārs. Abos jāmaksā ar īpašām kredītkartēm, kas tiek izsniegtas, reģistrējoties ceļojumam.

82 kajītēs un četros apartamentos, kas izkaisīti pa četriem klājiem, ir vieta 170 pasažieriem.

Tieši tāpat kā ārpusē, arī iekšpusē viss ir krāšņi oranžs. Par laimi, biju paņēmusi līdzi saulesbrilles (un arī ausu aizbāžņus). Man trešā klāja kajīte bija kā no cepumu paciņas izvilkts biskvīts — uz mata tāds pats kā visi pārējie. Parastajās kajītēs ir divi uz paaugstinātas platformas novietoti matrači, pārklāti ar mīkstu baltu segu. Mēbeļu tur nav. Nav arī logu, lampu vai gleznu. Nav galdiņu, nav sienas skapju, tikai daži āķi un pakaramie. Tieši tāpēc mana garderobe lielāko daļu brauciena laikā nekārtīgi mētājās uz metāla grīdas.

Grieķu izcelsmes uzņēmējs un Easy impērijas dibinātājs Stelioss Hadži–Iannou to sauc par "šiku minimālismu". Man labpatiktos to nodēvēt par studentu kopmītni, kurā viss nokrāsots oranžs.

Jebkurā gadījumā 30 kvadrātmetru kajīte paredzēta diviem, turklāt nav vēlams, ka kādu vajā klaustrofobija. Apartamenti maksā, sākot no 250 eiro par nakti, tie ir arī plašāki (75 kvadrātmetri). Lielāko telpas daļu aizņem vannas istaba ar stūra dušu, izlietni un klozetpodu. Diezgan ērti, pat neņemot vērā, ka grīda vienmēr ir slapja, jo dušai nav aizvērtņa. Par sešiem eiro var dabūt tīru dvieli, par 15 eiro var palūgt uzkopt istabu.

Cenas

Vidējais Easy kruīza kuģa pasažieru vecums ir 35 gadi, liecina pirmās aplēses. Tā ir par vismaz 15 gadiem jaunāka publika nekā tipiskajos, dārgajos kruīzos. Aptuveni puse pirmo pasažieru ir no Lielbritānijas, kur Easy līdz šim reklamējies visaktīvāk, 13% ir amerikāņi, pārējie no kādām 30 citām zemēm, ieskaitot Vāciju, Itāliju, Austrāliju un Kanādu.

Kā ikviens ceļotājs, kas ierodas pirmoreiz, vispirms izpētīju savu kajīti, tad pašu kuģi un drīz pēc tam atgriezos krastā, lai dotos pastaigā pa bezgala jauko Azūra krasta galvaspilsētu Nicu, kuras pievilcību jau ap 1800.gadu atklāja siltās saules meklētāji no Albionas salām. Bieži viesi bija karaliene Viktorija un viņas dēls — plejbojs princis Bērtijs (vēlāk karalis Edvards VII). Briti pat apmaksāja pilsētas piekrastes parka iekārtošanu, kuru vēl aizvien sauc par Promenade des Anglais.

Aizgāju līdz Colline du Chateau pilij, kur paveras lielisks skats uz pilsētu, vairākos veikalos iepirkos ar acīm, kādā ielas kafejnīcā izdzēru džinu un toniku par 10 eiro, pie ostas atradu četru ēdienu komplekta pusdienas un puskarafi sarkanvīna itāliešu restorānā La Zucca Magica par 45 eiro.

Rivjērā cenas ir augstas, tieši tāpēc vairākums Easy pasažieru izvēlas maltītes ieturēt kuģa sporta bārā, kur ēdieni ir salīdzinoši lēti un gana garšīgi. Glāze vīna tur maksā ap četriem eiro, siera burgers — astoņus eiro, sātīgas angļu brokastis — ap deviņiem eiro. Vēlu vakarā bārā dīdžejs sāk žonglierēt ar skaņuplatēm, spēlējot skaļu deju mūziku. Vienu reizi pat manīju, ka pa deju laukumu vientuļi slīdēja kāda dibenu grozoša sieviete. Iespējams, karstākas dejas notika laikā, kad manis tur nebija.

Toties izrādījās, ka blakus kajītē ceļoja divas bridžitas džonsas. Labi vien, ka biju paņēmusi savus ausu aizbāžņus, jo skaņas izolācija uz kuģa nav perfekta, toties manām kaimiņienēm balsis bija gana skaļas, it īpaši, kad viņas parasti četros no rīta atgriezās no nakts uzdzīves pilsētā.

Apkalpe

54 cilvēku kuģa apkalpe ir starptautisks sajaukums, ieskaitot angļu kapteini un filipīniešu apkopējas. Visi runā angliski ar akcentu un ir ļoti draudzīgi. Kādu vakaru pie manas kajītes durvīm viens no apkalpes piezagās man no mugurpuses un iekliedzās: "Būū!" Palēcos, tad sāku smieties. Smējās arī viņš: "Re, kā es jūs sabaidīju!" un devās tālāk.

Man nebija nekādu iebildumu, ka apkalpe nav nopulēta un noglancēta, kaitināja tikai tehniskas problēmas: nedarbojās kuģa lifts un arī mans klozetpods bija slinks ūdens padevē. Pilsētās, kur kuģis nevarēja pietauvoties ostā, kuteri līdz krastam bija pārpildīti un neregulāri. Man trūka telefonu un datoru uz klāja. Arī mēbeļu trūkums kaitināja, jo, piemēram, uz sauļošanās klāja ir tikai desmit koka krēsli zvilnēšanai, un tie paši bez matracīšiem.

Visticamāk, vairums šo problēmu tiks atrisinātas, atpūtas sezonai turpinoties. Lielākas bažas ir par to, vai kuģis spēs piedāvāt plašu informāciju par to, ko redzēt un darīt krastā. Pagaidām tika piedāvātas tikai dažas ekskursijas — kājām pa pilsētu, vīna darītavas apmeklējums un lidojums ar helikopteru, taču mana brauciena laikā pat tie visi tika atcelti, jo nebija pietiekami daudz gribētāju.

Tomēr, sakiet, ko gribat, bet easyCruiseOne dod iespēju apceļot bagāto Azūra krastu par salīdzinoši zemiem izdevumiem un maksimālu fleksibilitāti. Man pat labpatiktos, ja tādi paši oranži kuģi sāktu ceļot arī gar Spānijas krastu, starp Grieķijas salām un čunčinātu caur Panamas kanālu.

2005-07-07 Diena Sjūzena Spano


Travellatvia iesaka


Īpašie piedāvājumi Skatīt citus
Iesakam apmeklēt Skatīt citus

Dienas foto

Dienas foto

Ziņu izsūtīšana